2011. december 26., hétfő

Csirkemell "torta" megint



Újabban kicsit másképp készítem, mint eddig ezt a mutatós finomságot. Többnyire nem kerek sütőtálban, hanem őzgerinc formában sütöm, könnyebb vele boldogulni.
Az őzgerinc sütőformát kibélelem sütőpapírral,* úgy, hogy hosszabbik oldalakon bőven túlérjen, annyira, hogy majd a papírszélek jól összeérjenek, ha megtelt a forma. Ezután beleterítem a baconszeleteket - ezek is lógjanak túl mindkét oldalon.


A kissé kiklopfolt csirkemell szeleteket kissé besózom, fehérborssal megszórom, majd lisztben megforgatom, és a szalonnára rakom egy rétegben, majd erre vastagon szeletelt füstölt, főtt tarját teszek, és ezt megszórom
nagylyukú reszelőn lereszelt füstölt sajttal, erre megint egy réteg hús, tarja és újra sajt kerül,  végül egy réteg hússal zárom. 
Ezután a kilógó bacont szépen sorban, szorosan visszahajtogatom, majd a sütőpapírt is mindkét oldalról visszahajtom, így az egész be lesz csomagolva. Két hústűvel rögzíteni is szoktam. (A rövid végeken begyűröm a papírt a sütőformába.)
Előmelegített sütőben kb 45 percig sütöm, nem túl nagy hőfokon, közben egyszer óvatosan leöntöm a kisült zsiradékot, ha nagyon felgyülemlett, - majd szétnyitom a papírt, és az egészet kiborítom egy nagyobb tepsibe, és pirosra megsütöm.


Kiborítva:

*  A sütőpapírozást azért találtam ki, mert anélkül a bacon-végek a sütés közben felkunkorodtak és nagyon megpirultak, hiába szúrtam hústűket a végekbe.A sütőformába sem ragad bele az esetlegesen kifolyó sajt.  

10 megjegyzés:

  1. Szia Éva!

    Ma elkészítettem ezt az őzgerincben sült csirkemellet, ami nagyon finom lett. Egy probléma van csak vele: mikor kiborítottam az őzgerinc formából pont olyan volt, mint nálad a képen,azonban mire megpirult tepsiben a másik fele is, szétterült, lapos és széles lett. Nem tudom mit csináltam rosszul. Esetleg tanácsot tudnál adni.
    Köszi: Marcsi

    VálaszTörlés
  2. Kedves Marcsi!
    Fogalmam sincs, miért terült szét neked, én ezt nagyon sokszor készítem, és még nem volt ilyen. Talán nem volt elég szorosan a szalonna ráhajtva? Én le szoktam kicsit nyomkodni az egészet, hogy a reszelt sajt nem legyen nagyon levegős.
    (A szalonnaszeletek jól fedjék egymást, ne legyen rés közöttük!)
    Már sok ismerősöm is elkészítette, de még mindenkinek sikerült!
    Remélem, hogy a következővel neked sem lesz gondod!

    Üdvözlettel: Éva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Éva!
      Köszönöm a tanácsokat. Legközelebb szorosabbra veszem a szalonnákat, mert most csak egyszerűen ráhajtottam őket és előtte jól lenyomkodom az egészet.
      Üdvözlettel: Marcsi

      Törlés
    2. Nagyon drukkolok, hogy sikerüljön!

      Üdv: Éva

      Törlés
    3. Sziasztok!
      Én rengeteg hasonló receptet nézegettem a neten; a lányom ballagására akartam valami egyszerűt, jót, nem olyan sablonost, mint a fasírt. Elkészítettem 2 őzgerinc tepsivel. Kevés volt. Szó szerint "zabálták" a vendégek! :) Köszönöm. Ezért most úgy döntöttem, hogy szentestére is ezt fogom készíteni, mert nagyon finom, igaz nem annyira olcsó, de szuper egyszerű és gyors. Szerintem is jól be kell, hogy terítse a belsejét a bacon, nekem sem folyt szét, hidegen tudtam is szeletelni.
      Most kíváncsi leszek, hogy melegen mi fog történni, de megoldom :)
      Mindenkinek kellemes ünnepeket kívánok! Köszönöm még egyszer a receptet!

      Törlés
  3. Kedves Éva!
    Én vagyok a fenti névtelen.
    Csütörtökön megint elkészítem ezt a finomságot. Most két adagot készítek, esetleg tudnál segíteni, hogy kb. mennyi csirkemell kell hozzá. A múltkor maradékból /csirke mell és csomb/ készítettem nem mértem le a súlyukat.
    Előre is köszönöm a választ. üdv: Marcsi

    VálaszTörlés
  4. Kedves Marcsi, szánom-bánom, de fogalmam sincs, mennyi csirkemell kell a két adaghoz! Nagyon szégyellem, de sosem mértem, ha maradt ki hús, azt lefagyasztottam.
    Remélem, azért sikerülni fog, ügyes vagy, megoldod...

    VálaszTörlés
  5. Kedves "Perfekt", ha egy kicsit hagyod állni, hogy a sajt megkössön, azaz nem tűzforrón akarod szeletelni, akkor nem lesz gond!
    Nagyon szép ünnepeket kívánok Nektek is!

    Üdv: Éva

    VálaszTörlés
  6. Szia Éva!
    Érdekelne miért nem teszel bele tojást?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen! Ez egy tojásmentes étel. :))
      Hová is tenném ebbe így a tojást?
      De van olyan verzió is, amikor a hússzeleteket felvert tojásba, majd lisztbe forgatjuk, és úgy rétegezzük - csináltam már úgy is.
      Egyébként mindenki kedvére variálhatja ezt az ételt.

      Üdvözlettel: Éva

      Törlés